tisdag 13 mars 2012

Sjal av restgarn

Äntligen ett färdigt projekt att visa upp. En enkel sjal gjord av restgarner. Väldigt mjukt och gosigt garn och sjalen har redan använts flitigt. Passar perfekt nu när det är vår men inte någon sommarvärme ännu.
Garn: Drops Alpaca (Turkos)ca 50 gr och Drops Alpacka Bouclé (ljusgrå) ca 50 gr
Stickor: Stickor nr 5


Har inget givet projekt att köra igång med eller snarare har jag hundra idéer men vet inte vilken jag ska hugga in på. Ett roligt bekymmer!

Och slutligen så måste jag hurra över våren. Jag riktigt njuter av solljuset och värmen som har kommit. Det känns att man behöver lite solljus efter en lång vinter!

1 kommentar:

  1. Den där ser otroligt härlig ut! Jag älskar ränder! :D Håller själv på med en restgarnssjal som är randig på tvären. Lycka till i utlottningen!

    SvaraRadera