onsdag 11 januari 2012

Nytt år och nya stickprojekt!


Garnleveransen är här! Det ska bli en kofta till mig och en till mannen, gissa vem som ska ha vilket garn =)
Men innan man får börja sticka så ska man ju göra sådana här tråkiga saker




Provlappar! Man kan ju hoppa över också men vis av erfarenhet efter alla upprepningar har jag lärt mig att man sparar tid på det i slutändan. Men tråkigt är det och den här visade att jag måste ha mindre stickor så det får bli en till. Suck!

I väntan på att jag ska kunna hugga in på koftan så har jag gjort färdigt dom här vantarna




Mönster: alalindhs mormorsvantar
Garn: Colinette Jitterbugg, för att det säkert skulle räcka blev muddarna lila och vanten blå
Stickor: Strumpstickor nr 2,5

Jag läser en hel del andra stickbloggar och insett att man ska göra årssammanfattningi sin blogg . Eftersom jag inte direkt älskar årskrönikor så blir det inget sådant här. Jag får sammanfatta 2011 med året då jag började blogga :-)


3 kommentarer:

  1. Mysiga garner!
    Kom just på att du borde spara alla provlapparna och virka ihop dem till en mysig pläd när du fått ihop ett gäng!! Tror att jag ska börja samla (har alltid repat upp dem istället för att faktiskt sticka en ruta... )
    Kram Angi
    Ps: bra sammanfattning ;o)

    SvaraRadera
  2. Det kanske vore något att satsa på =) Lapparna blir ju lite olika stora men man kanske kan få det att funka på något sätt. Hur som vill man ju bara komma igång med nya stickningen!!

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du har haft en bra rekreationshelg, du var du värd. Det här med stickade lappar går nog att virka ihop på något sätt. Kram mamma

    SvaraRadera