söndag 4 december 2011

Handledsvärmare


Har äntligen sticka mig ett par handledsvärmare. Jag blir alltid så kall om händerna när jag sitter på jobbet och skriver på datorn och tänkte att det här kanske kommer ge mig varmare fingrar. Jag köpte garnet och skrev ut mönstret redan för ett år sedan men det blev inte gjort förrän nu. Kändes inte så lockande att sticka sådan här mitt i sommaren ;-)

Garn: Drops Alpacka, färg 2919 (turkos)
Mönster: Clara Falks Muddar med fläta 
Stickor: Strumpstickor nr 5

Jag har haft en lugn helg på egen hand från trollen i Eksjö. Inte stickat någonting alls så nu kliar det lite i fingrarna. Annars börjar jag längta till julen och dom små trollen är förväntansfulla och längtar efter att se vad tomten har med sig. Jag tycker om december när man får lysa upp mörkret lite med adventsljus och tända ljus. 

Måste passa på att tipsa om följande virkbeskrivning Candy Magazine 5. En beskrivning på hur man vrikar sig ett luciatåg. Tycker dom är för söta!! Men till den här julen hinns det inte med men ett projekt att skriva upp på att göra listan inför nästa jul. Hoppas ni har mysig andra advent allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar