söndag 13 november 2011

Pimpad Iphone


I ett försök att slippa ihoptrasslade hörlurar har jag stickat in sladdarna. På köpet blir dom ju lite mer personliga också. Det gick snabbt att sticka när jag väl kom på hur jag skulle göra. Inte världens mest informativa beskrivning jag hittade.

Garn: Opal flerfärgat sockgarn
Stickor:Två strumpstickor Nr 3,5
Mönster: Untangled av Samiha Qureshi

Tycker dom blev ganska häftiga och om det hjälper mot trasslet återstår att se. Jag har inte hunnit testa dom än.

Sedan tidigare har min telefon även ett virkat fodral. Gjort utifrån eget huvud av bomullsgarn.


Några dagar senare kan jag konstatera att det funkar. Hipp Hurra trasslet är borta!! Till och med mannen fick lust att få sina hörlurar instickade :-) Men han ville inte ha mitt fina färglada garn utan svart eller grått, så tråkigt. Jag kanske kan vara snäll och fixa det till jul kanske, om han sköter sig... ;-)

2 kommentarer:

  1. Så himla fint!

    Såg tips om att trä på indianpärlor på sladdarna för att hindra trasslet, men det här var ju så mycket finare och roligare!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Enda nackdelen är att dom tar lite större plats. Men det kan det ju vara värt =)

    SvaraRadera